22 august 2012

Tipp-oldemors babyvotter



Mormor lånte meg min tipp-oldmors gamle strikkebok! Kjempespennende med gamle oppskrifter! Jeg fant en oppskrift på kjempesøte barevotter. Bildene i boka var svart-hvitt, og det var ikke noe bestemt garnforslag (annet enn at det skulle være et babygarn), så det var bare å velge garn og farger etter egen fantasi. Jeg prøvde meg frem med Senjagarn fra Nille, i rosa nyanser. Vottene var bare i en størrelse, og er uten tommel. Str. ca. 1 år.

Garn: Senjagarn
Oppskrift: tipp-oldemors strikkebok
Størrelse: ca. 1 år
Pinner: nr. 3

2 kommentarer:

  1. For noen søte votter! Artig å finne skikkelig gamle oppskrifter, spesielt når boken har tilhørt din oldemor. Sånne oppskrifter må man ta vare på, og videreføre :) Er det mønster på baksiden også, eller er hjertene brodert på med maskesting?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg synes det er veldig kult med gamle oppskrifter :) Det er ikke mønster på baksiden, hjertene har jeg brodert på med maskesting :)

      Slett