23 oktober 2015

Hermangenser med raglan

Jeg har tatt utfordingen fra @Picklesoslo og slengt meg på #ufoktober 2015 denne måneden. Derfor har jeg gravd frem utallige et par ufoer fra strikkekurven. Blandt annet denne genseren som har ligget i kurven siden en gang i vinter. Det var meningen at det skulle være vinterens barnehagegenser for lille M, men svangerskapskvalmen kom i veien og nå har den ligget nesten ferdig i trekvart år. Og det er jo bare ekstra irriterende når det viser seg at det bare tar halvanden kveld å gjøre den helt ferdig.



Anyways.. Oppskriften er Hermangenseren fra boka Strikk til mamma og mini av Charlott Pettersen. Jeg har justert størrelsen til 1-2 år, og valgte å strikke raglan i stedet for vanlige ermer. Mest fordi jeg ikke synes jeg får det til å se pent ut når jeg monterer ermer, og så går det bare så mye fortere med raglan. Garnet jeg har brukt er Drops Nepal.



Det er jo aldri så dumt at det ikke er godt for noe - nå er det tross alt litt mere plass i strikkekurven, og lillebror har en varm og god genser å vokse inn i.

Oppskrift: Hermangenser fra Strikk til mamma og mini, str. ca. 1-2 år
Pinner: 5 mm
Garn: Drops Nepal


***

2 kommentarer:

  1. Kjempefin genser! Rart det der, ofte så er disse ufo'ene ferdige på 1-2-3;)

    SvarSlett
  2. Kjempe fin og utrolig lurt med raglan :)

    SvarSlett