05 mars 2016

Et barnehagemonster!

BØØØ! Vi har fått monsterbesøk!

Jeg har strikket en helt enkel ullgenser til lillebror J. Jeg hadde litt Nøstebarnull liggende, og hadde  planer om å strikke en helt enkel genser og brodere et motiv på. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å brodere en traktor eller lignende, men garnet ble så grovt, så det så ikke så pent ut.

Tom for ideer brøytet jeg meg gjennom internettet etter inspirasjon, helt til jeg kom på at jeg en gang for leeenge siden hadde sett en genser med et søtt monster på (monstre kan vel også være søte?). Jeg var ganske sikker på at det var flinke Monstermønster som hadde laget den fine genseren, så jeg googlet "monstermønster" og "bø" og fant etter litt leting den fine genseren her. Det tok ikke mange minuttene før vi hadde et monster i hus vi også. Så nå er lillebrors første barnehage genser klar, selv om det er leeeenge til han skal begynne.


Oppskrift: Islænder fra Knit for your kid - uten mønster i str. 2 år. 
Garn: Dobbel tråd 2 tråds merinoull fra Nøstebarn, farge lys grå
Broderi: Inspirasjon fra Monstermønster
Pinner: 4 mm








God helg!





***

5 kommentarer:

  1. Kjempe stilig genser! Blir nok et artig innslag i garderoben :)

    SvarSlett
  2. Så utrolig stilig den var! :-)

    SvarSlett
  3. For et herlig broderi! Denne blir det stas å bruke når det er tid for barnehagen:) Ikke alle som har monster på genseren :)

    SvarSlett