07 oktober 2012

Sengetøy og babyteppe

Det er kjempegøy å lage ting selv, spesielt når det faktisk (og mot forventing) kan brukes!

Jeg har tørket støv av symaskinen og prøvd meg på sengetøy! Her er resultatet:

4 x dynetrekk til baby- og vogndyne

Soffet kjøpte jeg på Stoff og Stil, som har utrolig mye fint barnemønster. Garnet til babyteppet er også kjøpt der (Timeless Heavy Cotton). Oppskriften på babyteppet finner du her.



Vogndyne (65x80) og -teppe

Babydyne 80x100

Vogndyne 65x80

Vogndyne 65x80


Heklet babyteppe (kjempelett!)

Jeg blir veldig glad hvis du legger igjen en kommentar! :)


3 kommentarer:

  1. Så utrolig stilige sengesett! :-) Jeg har veldig lyst til å lære meg å sy! Har planer om å prøve meg på noen gardiner snart. Kanskje jeg kunne klart noen sengesett også? Er jo så mange herlige stoffer! Fin blogg du har! :-) Legger meg til som følger.
    Hilsen Mette.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Mette!
      Tusen takk for hyggelig kommentar!
      Jeg begynte med sengetøy da jeg skulle prøve meg frem med symaskina, og det viste seg at det slett ikke var så vanskelig som jeg trodde! Og så er det jo veldig morsomt da. Tror absolutt at du får til det :)

      Slett
  2. Så fine sengetøy! Tror jammen jeg må ta meg en tur på stoff og stil å handle litt, nå ble jeg inspirert. Har mange små tantebarn som fyller år innen et par måneder:)

    SvarSlett