25 oktober 2015

I bruk: setesdalagenser

Denne setesdalsgenseren strikket jeg før sommerferien så den skulle være klar til høstens barnehagegarderobe. Den var utrolig kjapp å strikke, og den har vært i bruk nesten hver dag de siste par månedene.



Jeg har brukt Drops Merino Ekstra Fine i lysegrå og hvit. Jeg har forelsket meg i det garnet, og genseren blir bare mykere og mykere ved bruk, og nupper ikke så mye som noen andre merinogarn jeg har prøvd. 




Toåringen var ikke mye for å bli tatt bilde av, men når man lokker med en tur på trampoline, kan man være heldig at han står stille et sekund. Nesten. 




6 kommentarer:

  1. Så søt♡ Setesdalmønsteret er veldig fint, jeg har en sånn genser i skapet selv;)
    Merino Extra Fine fra Drops er en favoritt hos meg også, spesielt til luer;)

    SvarSlett
  2. Kjempefin genser! Kan ikke huske jeg har sett Setesdals-genser med rundfelling før. Det må være supert til smårollinger.

    God mandagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Så fin genser og fin i grått! Fine bilder også.

    SvarSlett
  4. Så fiiiin! God, gammel klassiker som alltid er vakker:)

    SvarSlett
  5. Kjempe fin genser i herlige farger

    SvarSlett
  6. Kjempe fin genser i herlige farger

    SvarSlett