12 desember 2012

Til meg!

Mellom julegaver og eksamenslesing har jeg strikket en liten ting til meg selv (!), motivert av veldig kalde  hender og stivfrosne fingre - nå som snøen også har kommet hit.

Sandnesgarn har en gratis oppskrift på tovede votter. Jeg har ikke prøvd å tove noe før. Det var så spennende (og nervepirrende) at jeg nesten ble sittende å se på vaskemaskina. Men det gikk veldig bra, og her er resultatet.


Tovede votter - til meg!

Jeg fulgte oppskriften både mht. pinnestørrelse og garn (str. dame), men jeg strikket dem ikke så lange, da jeg helst ville ha uten brettekant. Dermed gikk det med litt under ett nøste av hver farge. Resultatet ble bra, men jeg synes de ble litt for brede, så neste gang tror jeg at jeg vil redusere ant. masker rundt, men strikke samme lengde. 


Før toving

Etter toving

Oppskrift: Sandnes garn - tova votter
Garn: Tove - 50 g hvit og 50 g lysegrå
Pinner: nr. 4
Toving: 40 grader i maskin med litt Milo








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar