21 mars 2014

Flettelue - skikkelig gutt?

Hvem sier at gutter ikke kan  ha blonde/flettelue? Denne søte babyluen er fra Babystrik på pinde 3 av Lene Holme Samsøe. Jeg har strikket den i Baby Alpaca Silk fra Drops, farge 6235.


Jeg har strikket den i str. 6-12 mnd, og den passer akkurat til minstemann på 5 mnd. Passformen er ganske bra, men jeg vil nok strikke den litt lenger før jeg slutter med uttagningene neste gang. Den ble fort litt kort i nakken. Men det er et perfekt restegarnprosjekt, som ble ferdig på et par kvelder. 


For å gjøre det lettvint har jeg satt en knapp i siden, og heklet en snor med en løkke i enden. Kjapt og enkelt, og slipper lange snorer som minstemann selv drar opp.






***




8 kommentarer:

  1. Jeg har en slik klar til en gutte barselgave, syntes den er like fin til gutt ! Lurt med den løkken under, heldigvis har ikke frøken fjong noen problem med luer her... enda ;)

    SvarSlett
  2. Kjempesøt lue som passer godt til gutt! Smart løsning med heklet snor:)

    SvarSlett
  3. Nydelig lue - definitivt guttete, selv med fletter:) tror jeg må legge meg til som følger her, du strikker veldig mye fint:)

    SvarSlett
  4. Kjempefin lue! Som passer gutt, helt klart!:)
    Smart med knapp!
    Nå skal jeg kikke litt mer i bloggen din!
    Ønsker deg en fin dag:)

    SvarSlett
  5. Der har vi yndlingslua mi! Det er like kjekt å strikke den hver gang, blir liksom aldri lei..det er noe genialt over hele oppskriften! Kjempefin lua ble i blått, og lurt med knapp og heklesnor!

    SvarSlett
  6. Syns den fungerer fint til gutter jeg - har akkurat strikket vest med flette til min store gutt - ble så fin så :) (kjedelig om gutter bare skal ha glatt/ribbe eller rille)

    SvarSlett
  7. Nydelig blåfarge på luen!

    SvarSlett
  8. Måtte bla gjennom hele bloggen din i dag jeg <3 Blir helt forelsket her.
    MEN den snoren var genial, og et tips jeg garantert kommer til å bruke en dag :)

    SvarSlett